donderdag 6 september 2012

6 september: adventure on Hamilton island

Opstaan in deze omgeving is fantastisch. We zien direct een mooi uitzicht. Jammer genoeg moeten we al om 10 uur weg en moeten we ons reppen naar het ontbijt. We kunnen echter nog tot drie uur blijven, omdat dan pas de ferry vertrekt. We hebben dus nog wat tijd!
Heel opvallend aan ons eiland is dat het meer op een dorp lijkt dan op een hotelcomplex. Er zijn verschillende verblijfsvormen:
- bungalows
- hotel
- Beach Club
- allerlei appartementen en vakantieverblijven
- qualia (je wil niet weten wat dat kost!)
Om je te verplaatsen, kun je kiezen tussen de gratis shuttlebussen die je van de ene kant naar de andere kant brengen, of voor een golfbuggy. Het was bij wijlen hilarisch: de ene golfbuggy na de andere, van de ene kant naar de andere, van elke kant... Sommige verblijven kregen standaard een buggy, en als je die niet had, kon je die gaan huren (en op de rekening van je kamer zetten). Wij konden dat niet meer doen, aangezien we al uitgecheckt waren en moesten voortaan alles direct betalen.

We gingen allereerst naar Hamilton Wildlife Park. Park is al veel gezegd, aangezien het relatief klein is. We konden echter wel kijken naar enkele dieren die heel specifiek voor Australië zijn. Aangezien Tom nog geen koala gezien had, was dat al meegenomen.

Dit is een wombat. Eigenaardig, maar fascinerend dier.

De walabi, de kleine broer van de kangeroe. Deze noemde Optimus, omdat de zoon van de baas gek is op de Transformers!

Dit dier is een cassowary, een bijzonder zeldzame vogel. Hij kan niet vliegen en lijkt in dat opzicht op een struisvogel. Dit is de enige foto van het diet die we konden maken. We zijn hem later in het wild ook tegen gekomen, maar konden er geen foto's van maken.

Het werd uiteindelijk allemaal wat veel voor onze kleine vriend.

Tom had gisteren trouwens gezien dat er een schietbaan was en dat je een initiatie kon krijgen in pistoolschieten en schieten met een geweer. Dat zijn we dan ook gaan doen. Blijkt dat Tom een redelijk goede schutter is voor een beginneling en dat hij blijkbaar beter met een pistool met open vizier overweg kan dan met een jachtgeweer met telescoop!
Voor wat het waard is, daar hebben we dus beelden van!

Aan alle goed dingen komt een eind en dus eten we 's avonds terug op onze camping. Voor de laatste keer, want morgen vertrekken we in de richting van Cairns.