maandag 3 september 2012

3 september: frogland

Dag iedereen,

We waren er gisteren al uit, we zouden wel in Airlie Beach blijven, maar niet in dezelfde camping. Gisteren hadden we de nieuwe camping al verkend, maar vandaag gaan we er echt naartoe. Aangezien we pas om 11 uur binnen konden, kozen we ervoor om eerst in Conway Conservation Park een korte wandeling te maken naar een plek die Coral Beach wordt genoemd. Om aan het wandelpad te komen, passeerden we eerst Lion's Point in Shute Harbour, het eindpunt van de weg op de landtong. Het uitzicht was ongelooflijk mooi. De foto doet het eigenlijk wat oneer aan.

Het was slechts een korte wandeling, 1,1 kilometer enkele reis, maar toch een echte bushwalk. We konden de buggy niet gebruiken bij onze wandeling door het regenwoud. Tom heeft Gerben de ganse tocht moeten dragen, want van de kant van Gerben niet altijd van harte was.

Voor degenen die denken dat het hier allemaal peis en vree is, kijk eens naar het laatste teken op dit bord.

We kwamen op de terugweg een man tegen die hier al jaren woonde en bijna dagelijks naar het strand kwam. Hij vertelde ons dat de wateren niet geliefd zijn bij krokodillen en dat er al zeker 20 jaar, misschien wat overdreven, geen krokodillen waren gezien. Het strandje is weinig gekend bij toeristen en is de moeite, weliswaar geen zandstrand. Het water is echter glashelder en je kan er dan ook ongestoord zwemmen. Langs de kust, in de richting van een ander uitkijkpunt zou er ook een mooie zwemplek zijn bij een stuk koraal aan de kust. Dat hebben we wel niet gezien.

Gerben had het trouwens naar zijn zin. Hij heeft zelfs een souvenir meegenomen van het strand: een mooie steen.

En een filmpje van de wandeling:

Hierna vertrokken we naar ons nieuw verblijf: Withsunday Adventure Resort. Het is een mooie camping, met allerlei activiteiten, speciaal voor kinderen. Alles staat er in teken van de kikker, de toiletten zijn aangeduid als zijnde voor "Frogs" en "Frogettes". De dames aan de balie worden ook zo aangeduid trouwens! De kampkeuken is fantastisch mooi en ruim (we zitten er om onze blog te schrijven) en er was deze namiddag een kaas- en wijnmoment om de bewoners bij elkaar te brengen.

We leerden daar een Australische kennen die al 6 maanden rondtrekt met haar kinderen. Ze kwam uit Sidney en trok eerst via het zuiden, centraal door Australië naar het noorden (Darwin en de Northern Territories) naar Cairns en vervolgens naar beneden. De Australische overheid laat toe dat mensen hun kinderen uit school houden en thuisonderricht geven. De beide kinderen kregen steeds schoolwerk van hun oude school om te doen. Bij ons is dat niet echt mogelijk. Gerben amuseerde zich, want hij had redelijk wat speelkameraadjes. En daarmee bedoelen we niet de onderstaande schaakstukken!

Voor de volgende dagen hebben we al vanalles gepland. Morgen gaan we varen langs enkele eilanden, snorkelen, barbecuen op het strand, ... Dat gaat tof worden. Voor overmorgen hebben we iets anders in gedachten. We gaan naar Hamilton Island, een resorteiland, waar we een nacht in een hotel hebben geboekt.

Hopelijk zitten daar wat minder muggen dan hier! Aangezien we meer naar het tropische deel gaan, worden de insecten waaronder zandvliegen, ook wel midgies genoemd, iets agressiever...